Aktuelle Zeit: 3. Dezember 2016, 05:37

Neues Thema erstellenAntwort erstellen Seite 1 von 1   [ 7 Beiträge ]
AutorNachricht
 Betreff des Beitrags: Deadman Wonderland
BeitragVerfasst: 3. August 2015, 14:03 
***Blauwal***
***Blauwal***

Sternzeichen: Stier
Deadman Wonderland

Bild

Ich werde hier keine Plot-Beschreibung einfügen, weil das alleine schon Spoiler enthalten müsste, um wirklich aussagekräftig zu sein. :,D Aber wer gerne mehr wissen möchte, kann das gerne googeln. :)

Auch wenn ich selbst den Manga sehr gerne gelesen habe, ist mir klar, dass er auch einige Schwachpunkte hatte, und da ich nicht so gut im Reviews-Schreiben bin, würde ich gerne ein Review von einem Myanimelist.net-Mitglied zitieren, der da ähnlich zu denken scheint wie ich:

Shioxus hat geschrieben:
To start things off, I'd like to inform anyone coming in off of the anime adaptation to disregard that. It was not a good adaptation, and ended prematurely while leaving out a lot of plot points. The manga is leaps and bounds better, and certainly worth most people's time.

In the world of fiction, having a piece of work involving humans with supernatural powers is definitely not rare. In fact, the market is saturated with such things. This in and of itself is not inherently a bad thing. It's all a matter of how the concept is used, and if the work can achieve something its predecessors couldn't. Does Deadman Wonderland bring anything new to the table?

In my opinion, not really. What it does offer is a very compelling and interesting rehash of things we have seen before. To me, at least, this is also not a bad thing. Let me explain.

I'd like to talk about the setting first. A prison that doubles as an amusement park. That is something that I personally haven't seen in fiction before, though I'm sure it has been done at some point. Still, it is a pretty interesting setting. There are some issues with it that I can't talk about too much because of spoilers, but suffice to say the manga doesn't play up its setting as much as I would have liked.

And what of the characters within this setting? The quality and genericness of these characters vary. I found the main character generic, and the fact that he was 14 seemed a little unneeded. He could have been an adult, or at least an older teen, and the story wouldn't have changed much, except making some things more believable. The manga has a lot of gore and even touches on elements of rape a couple times, so the argument that he is 14 in order to appeal to the intended audience is invalid. Most of the other characters were interesting, and I liked that almost every major character (and even some minor ones) rather they were "good" or "bad" got a backstory segment, giving each one a tad of development, even if that development was a little shallow.

The overarching plot had a few pacing issues, but generally it is easy to follow if you pay attention. The pace is quick enough that the reader probably won't find themselves bored at any point. Also, I'm glad to say that most questions are answered by the end of the manga, and the ending wraps things up nicely without feeling too rushed. I found the plot pretty interesting, if not predictable in some places. There are a few good twists that I didn't expect here and there.

The last thing I would like to talk about is the art. The character designs were definitely designed to be "cool", and the powers of most of the characters are drawn very nicely. Plenty of gore too. The backgrounds can be simple at times, but never ugly. Overall, I don't remember ever seeing a panel or page and thinking it looked bad.

I'd recommend this manga to people who like the "super powers" concept, or just like action in general. Although there's a little bit of romance, comedy, and quite a bit of drama, this manga is definitely an action manga at heart. Worth a chance if you are looking for a good manga that does a lot of things right, even if it's not anything new.

Betreff des Beitrags: Re: Deadman Wonderland
BeitragVerfasst: 9. August 2015, 17:43 
~Königliche Meerjungfrau~

Sternzeichen: Widder
Da viele diesen Manga so schlecht fanden, habe ich es auch gelassen, da ich meine Zeit nicht verschwenden wollte xD

Dein Zitat ist auch genau dasselbe, was viele genannt haben, daher war es wohl ratsam von mir, den ganz wegzulassen ^^

Profil Besuche Website 

BeitragVerfasst: 9. August 2015, 17:50 
***Blauwal***
***Blauwal***

Hmm, das ist lustig, denn vom Anime habe ich viel Schlechtes gehört, vom Manga aber sehr viel Gutes. Zeitverschwendung ist der meiner Meinung nach überhaupt nicht. :) Das Zitat meint das auch, deshalb weiss ich nicht so recht, wieso dich das darin bestärkt, die Finger vom Manga zu lassen. xD
Ich kann mir allerdings echt gut vorstellen, dass der Anime nicht gut ist, weil er zu wenige Folgen hat, sodass die ganze Story und alles Wichtige aus dem Manga schlichtweg keinen Platz darin finden kann. Etwa so wie bei Tokyo Ghoul, da wurde sicher auch viel zu viel weggelassen, ich muss echt mal den Manga lesen.

BeitragVerfasst: 9. August 2015, 18:37 

Sternzeichen: Widder
Sorry, das ich nicht erwähnt habe, dass ich vom Anime nur redete. Also vom Manga hab ich noch nicht so viel gehört, aber eher zum Anime und dementsprechend habe ich es dabei belassen. ^^

Profil Besuche Website 

BeitragVerfasst: 9. August 2015, 20:06 
***Blauwal***
***Blauwal***

Achso. :) Den Anime habe ich selbst auch nicht gesehen, weiss auch gar nicht, ob ich das noch nachholen werde, aber wie gesagt, der Manga hat mir gefallen.

BeitragVerfasst: 20. August 2015, 14:10 
**Goldfisch**
**Goldfisch**

Sternzeichen: Drache
Hab da nur gelesen Deadman Wonderland und wollt auch mal erwähnen, dass ich übelst gern hätt, dass der Anime weitergeht q.q!
Mangas hab ich jetz 1-6, d..h Band 7 fehlt nur noch und äh, bin noch am ersten Band weil naja, keine Zeit und so xD

BeitragVerfasst: 22. August 2015, 15:24 
***Blauwal***
***Blauwal***

Also gefiel dir der Anime? Mal was Positives. xD Ich habe mich zwar dazu entschieden, ihn mir anzusehen, bezweifle aber, dass es überhaupt möglich ist, ihn gut umzusetzen, weil der Manga einfach zu viel beinhaltet. Naja, ich lass mich überraschen. :) Tokyo Ghoul fand ich ja auch trotz der nicht so tollen Umsetzung interessant zu schauen.

Neues Thema erstellenAntwort erstellen Seite 1 von 1  [ 7 Beiträge ]